Rasism

Hela mitt liv har jag kämpat i just det ämnet. Ja har bråkat och pratat och pratat och pratat och bråkat (blir lätt bråk så fort folk inte tycker som jag i det ämnet *ler*). Men jag är sån människa som gärna vill höra VARFÖR tycker just du som du gör. Varför hatar du?
 
Jag har haft djupa..(nåväl) jag har haft samtal  nazister högt upp i olika nazistiska föreningar. Timmar på timmar har jag haft samtal där jag har försökt att förstå HUR man kan tycka illa om något man inte förstår, någon man inte ens känner.  Alla dessa timmar av samtal har fortfarande inte gjort att jag har förståt hur dom tänker.
 
Jag frågade rätt ut en nazist (vi kan kalla honom Tony för det är det han heter) VARFÖR han hatade folk från andra länder. Vet ni vad han svarade? (Glöm inte nu att den här killen som sagt sitter högt upp i en av sveriges största nazistiska föreningar). Han svarade:
- vad skulle du tycka om någon kom hem till dig och målade på dina väggar?
Han jämförde alltså sitt hat till folk med att någon kom hem och målade på någon annans väggar.
Jag är ju som jag är så mitt svar var:
- så länge dom målade något snyggt så skulle jag inte bry mig. 
 
Enda sen jag började tänka själv har jag kämpat mot rasism. Jag har aldrig förståt hatet.Hur kan man tycka så illa om någon man inte känner. Hur kan man hata saker man inte har tagit sig tid att förstå?
Jag blir rädd för såna människor. Människor som HATAR bara för att dom inte förstår.. Jag hatar inte rasister.. Jag tycker bara synd om dom för att dom är så trasiga.. trasiga själar. Jag vill få dom att förstå..få dom att tänka till därför kommer min kamp aldrig ta slut!!
Jag har blivit kallad blattelover och att jag alltid försvarar DOM, att jag sviker min egen ras (?). Såna ord gör mig glad.. Jag är glad att jag bryter mig loss från den här svenska skalen. Att jag vågar släppa in andra kulturer, mat och människor in i mitt och min dotters liv. Att jag.. en helt vanlig tjej/dam/tant vågar stå för det jag tycker är rätt..
 
Jag är stolt över att vara jag.. En helt vanlig blattelover. Och så länge jag lever kommer jag kämpa.. kämpa för ett bättre land, ett land där alla ska våga älska vem dom vill, ett land där du ska känna att det är ditt land och att det inte spelar någon roll från vart dina föräldar är född eller vilken tro du har.
 
Jag tycker illa om människan.. gör du illa mig eller någon jag älskar så tycker jag illa om DIG.. spelar ingen roll från vilket land du kommer..
 
Nästa år får du rösta. Tänk ett steg längre jag ber dig.. Tycker du att invandrafrågan är en stor grej så tro inte att SD har lösningen. Jag tänker inte säga till dig vad du ska rösta eller vad du ska tänka.. Allt jag ber dig är att du ska tänka och att tillsammans gör vi våran framtid till våra barn och barnbarn. Låt oss göra det så bra vi kan för dom.. Förstör det inte!
 
 

Kommentera här: