Misslyckad..

Precis så känner jag mig idag.. Misslyckad.. Jag fick domen idag.. UTBRÄND.. Känns som jag går med en stor skylt som det står misslyckad på..Så är så klart inte fallet jag vet.. När ens liv går i 110 hela tiden så är det bara att vänta på att det händer egentligen. Men ändå..Jag har aldrig sett ner på andra när dom har blivit utbränd, har aldrig tänkt att "den personen är misslyckad" varför är jag då så hård mot mig själv?
 
Jag blev sjukskriven idag.. är redan rastlös och i stället för att ta det lugnt och vila kör jag på i 110 fortfarande.. Har rensat alvas kläder, tvättar, storstädat, fixar och grejar.. I stället för att ta det lugnt och andas så kör jag fortfarande på lika hårt.. Varför gör jag det när jag vet att det är farligt? Varför???
Idag solade jag med. Låg i 45 min och tänkte på vad jag ska hinna med innan midsommar. Planerade varje minut av mitt liv tills dess för att hinna med så mycket som möjligt..
Det här gör mig så klart rädd samtidigt som jag inte kan ta det lugnt.. Min handbroms är trasig och gaspedalen är nertryckt nu kör vi full gas tills vi krockar... För det är så det kommer bli om jag fortsätter så här.
 
Fick ett underbart och rörande brev av min chef idag. Jag grät...Grät för att på något sätt så fick jag svart på vitt att jag inte är en misslyckad människa för att jag inte klarar av att hålla 1000 bollar i luften samtidigt. Så fina ord om hur han ser mig som människa, jag blev otroligt rörd. Rörd över att det är så han ser mig, rörd för att han bryr sig så mycket. Så tack Micke dina ord betyder mer än vad du förstår!
 
Det värsta är att jag inte vet vad jag ska välja bort i mitt liv. Hur väljer man bort saker som man tycker är så roligt?
Hur väljer man bort saker som ger än en mening?
Vet varken fram eller tillbaka just nu o det gör ju inte saken lättare.
 
Vill passa på att TACKA alla för era varma och underbara krya på er ord... Det värmer så otroligt mycket!!
 
 
 
 
Jag vill känna att jag levt mitt liv
 
Jag vill känna att jag lever
All den tid jag har
Ska jag leva som jag vill
Jag vill känna att jag lever
Veta att jag räcker till

Jag vill leva lycklig för att jag är jag
Kunna vara stark och fri
Se hur natten går mot dag
Jag är här och mitt liv är bara mitt
Och den himmel jag trodde fanns
Ska jag hitta där nånstans



Kommentera här: