Handels

För mindre än två år sedan var jag less.. Jag var less för att jag tyckte mitt liv var så tråkigt. Jag visste inte vem jag själv var. Vad tyckte Pernilla om egentlign? Va tycker Pernilla om att göra? Jag hade inga svar. Jag var 30 år och visste inte vem jag var. Så statade vi klubben.. Och på ett år gick jag från vice ordförande till ordförande. Jag har blivit inröstad i styrlesen i avdelning 12 och ska nu förhoppningsviss starta min bana som handledare för dom fackliga stegen. Varje sekund jag får vara i det fackliga livet så lever jag. Jag känner sån otrolig glädje och känner hur varje cell i min kropp har hittat hem. Jag njuter, ler och andas in varje sekund av det.  
 
Jag vet vem Pernilla är idag och jag vet vad hon vill. Nu är det bara att kämpa på den bit av vägen som är kvar. Har jag kommit så här långt så är det bara att kämpa på.. För det är ingen fråga OM jag kommer gå i mål.. Det är bara frågan om NÄR...
 
Tack alla mina underbara handledare för att ni har fåt mig att brinna. Tack för styrelsen i avdelning 12 för att ni tror på mig!

Kommentera här: